OsteMatrix

Bongkok… Adakah gejala bongkok ni merupakan proses semulajadi penuaan? Dalam ertikata lain, bila dah tua, automatik akan menjadi bongkok. Benarkah begitu?

Mengikut teori terbaru, proses penuaan tidak berkaitan dengan usia tua. Maknanya usia muda pun boleh mengalami proses penuaan, dan kalau tua pun tak semestinya mengalami proses penuaan.

Bagaimana? Salah satunya ialah membekalkan tubuh dengan nutrien yang diperlukan secukupnya!

Bagi mengatasi masalah bongkok yang juga merupakan salah satu gejala osteoporosis (tulang ‘reput’).. Oh ya kalau dalam iklan TV An**** tu selalu kata yang wanita Malaysia hanya mendapat 50% kalsium harian, dan jisim tulang mula merosot bila kita mula mencedah usia 30 tahun. Mahukah cepat bongkok? Tentu tidak kan?

OK sebelum itu, apakah kalsium ni? Biasa orang kaitkan kalsium dengan tulang, kan? Sakit tulang.. kurang kalsium.. nak kuatkan tulang.. banyakkan makan kalsium.. Sebenarnya, BUKAN KALSIUM SEMATA-MATA yang terlibat dalam pembinaan tulang. Bayangkan macam ni.. kalsium adalah batu-bata dalam proses pembinaan tulang. Bolehkah kita membina bangunan yang kukuh dengan batu-bata sahaja tanpa simen atau mortar untuk melekatkannya antara satu sama lain? Tak boleh kan? Di sinilah pentingnya mineral lain seperti magnesium, boron, zink, kuprum, mangan, vitamin K dan vitamin D.

Memperkenalkan…

20130301-135339.jpg

Ostematrix! Bukan sekadar kalsium…

Ostematrix mengandungi gabungan sempurna “batu bata-dan-mortar“ untuk membina tulang yang kuat dan sihat.

  • 1,000 mg (100% DV) kalsium unsur dari sumber alam semulajadi yang paling concentrated dan mudah diserap
  • 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang dan membantu menguatkan tulang
  • 400 IU vitamin D (100% DV) untuk merangsang penyerapan kalsium
  • Boron dalam jumlah yang disokong secara klinikal untuk membantu metabolisme tulang
  • Vitamin K membantu mengikat mineral untuk membentuk tulang
  • Mangan, copper, dan zink – co-factor yang mengaktifkan enzim yang membantu membina jisim tulang
  • OsteMatrix juga membantu mengekalkan tekanan darah yang normal dan mengurangkan gejala PMS.Ia juga membantu dalam pengecutan otot dan transmisi saraf.

Kenapa anda perlu pilih Ostematrix Shaklee?

  1. Nutrien pembinaan tulang yang lengkap
  2. Terbukti secara klinikal
  3. Mudah ditelan dan mudah diserap badan
  4. VITAMIN SEMULAJADI!

Siapa yang perlu mengambil OsteMatrix Shaklee?

  1. Mereka yang kurang mendapat zat-zat membina tulang dari pemakanan harian.
  2. Mereka yang mengambil berat tentang pembinaan tulang dan mengekalkan tulang yang sihat untuk jangka masa panjang
  3. Mereka yang merokok, pengambilan alkohol yang tinggi, atau kerap minum minuman ringan – tabiat gaya hidup yang boleh mengehadkan atau mengganggu penyerapan kalsium
  4. Wanita yang berumur 30 tahun dan ke atas, remaja dan warga tua.
  5. Ibu hamil atau menyusukan anak
  6. Wanita yang mengalami gejala PMS
  7. Mereka yang mengambil berat tentang tekanan darah yang normal
  8. Mereka yang sukar menelan kalsium dalam bentuk lain

Jadi, apa tunggu lagi? Nak tunggu bunyi tulang mengerepot? Hubungi saya untuk tempahan dan mengetahui bagaimana anda boleh mendapatkan produk Shaklee dengan harga diskaun.

Facebook: Abby Misaha
Shaklee ID: 876282
Emel/ YM: ab_sahaq@yahoo.com
SMS/ Whatsapp: 016 8317 901

“It is health that is real wealth and not pieces of gold and silver” – Mahatma Gandhi

Follow me!

  • Facebook
  • twitter
  • Hatena

You may also like...

Leave a Reply